vrijdag 10 oktober 2008

Gereedschap.

Ik heb, toen we laatst in Nederland waren, een bezoek gebracht aan "smid van Lochem".
Smid van Lochem is een heel oud familiebedrijf in ons beider geboortedorp Aalten, dat handelt in ijzerwaren en gereedschappen.
Ik zag toevallig dat ze een nieuw hypermodern pand met een grote winkel hadden gebouwd en we zijn daar gaan kijken, op zoek naar goed beeldhouw gereedschap.

Het bleek dat ze een (goed afgesloten) vitrine vol met mooie en vlijmscherpe beitels hadden, in allerlei vormen en maten. Maar op mijn verzoek waren ze graag bereid om ons daar op ons gemak in te laten snuffelen.

Op de bijgaande foto zie je de rijke oogst aan (Zwitsers) gereedschap dat we daar gekocht hebben. Hiermee kan ik mijn hele verdere leven de mooiste beelden maken, hoe lang dat ook mag zijn.